Ευκαιρίες για όλους, και όχι μόνο για κυνηγούς και ψαράδες


Αυτές τις μέρες συζητούνται έντονα οι κατ’ εξαίρεση μετακινήσεις για ψάρεμα και κυνήγι. Ωστόσο καμία κουβέντα δεν γίνεται για να προωθηθούν οι υπόλοιπες δραστηριότητες των πολιτών στη φύση. Ασφαλείς δραστηριότητες δηλαδή όπως η φωτογραφία άγριας ζωής, η φωτογραφία τοπίου και φύσης, η ορνιθοπαρατήρηση, η συλλογή μανιταριών, το ποδήλατο βουνού, η πεζοπορία, η ορειβασία, ή μια απλή βόλτα του πολίτη σε ένα βιότοπο, εντός ή εκτός νομού.

Του Μάνου Βατζόλα
Δημοσιεύτηκε στο: parallaximag.gr

Είναι εύλογη λοιπόν η απορία: γιατί να επιτρέπονται οι μετακινήσεις κυνηγών και ψαράδων προς τους χώρους άσκησης της δραστηριότητάς τους, και όχι για παράδειγμα των ορειβατών ή των φωτογράφων άγριας ζωής σε ένα βιότοπο όπως ο Όλυμπος, το Δέλτα του Έβρου, η λίμνη Κερκίνη ή το Φανάρι της Επανομής;

Μήπως όταν ισχυρές συλλογικότητες, όπως αυτή των κυνηγών, πιέζουν τις κυβερνήσεις, τότε αίρονται περιορισμοί και κάμπτονται πλαίσια; Μήπως οι πολίτες που δεν έχουν ισχυρά συλλογικά όργανα ή ανάλογους μηχανισμούς πίεσης, καταλήγουν τελικά ριγμένοι; Είναι εντυπωσιακό ότι πολιτικοί από όλους τους χώρους ασκούν πιέσεις στην κυβέρνηση για την άρση των περιορισμών μετακίνησης των κυνηγών και των ψαράδων, λες και η Ελλάδα αποτελείται μόνο από αυτές τις δύο κατηγορίες πολιτών.



Προφανώς δεν έχουν καταλάβει οι κυβερνώντες ότι οι καιροί έχουν αλλάξει. Φωτογράφοι φύσης και άγριας ζωής, ορνιθοπαρατηρητές, οικολόγοι, ορειβάτες, πεζοπόροι και απλοί πολίτες που θέλουν να χαρούν τις δραστηριότητες τους στη φύση, είναι πλέον περισσότεροι από τους κυνηγούς και τους ψαράδες. Η δραστηριότητα στη φύση δεν είναι προνόμιο μόνο των τελευταίων. Ο φυσικός πλούτος της χώρας ανήκει σε όλους!  Οι πολιτικοί πρέπει να καταλάβουν ότι οι πολίτες που ενδιαφέρονται για το κλίμα και τη διατήρηση του περιβάλλοντος συνιστούν πλέον ένα πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού.

Άνθρωποι που αγαπούν τη φύση και τους στερείται το δικαίωμα να δραστηριοποιούνται σε αυτή, νιώθουν καθημερινά ενοχλημένοι που δεν ακούγεται η φωνή τους. Με κυνηγούς και ψαράδες στη φύση, η παρουσία οικολόγων και πολιτών στα ίδια σημεία είναι απαραίτητη, όχι μόνο για λόγους ίσης αντιμετώπισης των πολιτών, αλλά και γιατί η παρουσία των τελευταίων περιορίζει και φαινόμενα λαθροθηρίας και λαθροαλιείας. Και ναι μεν αυτό αποτελεί αρμοδιότητα της θηροφυλακής και του λιμενικού, η εμπειρία όμως δείχνει ότι η παρουσία πολιτών στους βιοτόπους περιορίζει αισθητά τις όποιες παράνομες δραστηριότητες.

Ισότητα και προτεραιότητες κατά τη διαχείριση της πανδημίας

Τα αποσπασματικά μέτρα που ευνοούν μία κατηγορία πολιτών και όχι μια άλλη, λειτουργούν αρνητικά. Δημιουργούν την αίσθηση της διάκρισης και μειώνουν την εμπιστοσύνη του κόσμου. Οι κυβερνήσεις πρέπει να ενθαρρύνουν τις ασφαλείς αποδράσεις για τους ανθρώπους, οι οποίοι πλέον υποφέρουν ψυχικά και πνευματικά από τον εγκλεισμό. Τι πιο όμορφο, λοιπόν, από να ενθαρρυνθούν οι οικοπεριηγητικές ατομικές δραστηριότητες σε όλους τους βιότοπους της Ελλάδας;  Και στην ίδια λογική του πιθανού ανοίγματος των χιονοδρομικών κέντρων, να ενισχυθούν, έστω και ελάχιστα, τοπικές οικονομίες όπως της Κερκίνης, του Λιτοχώρου ή της Δράμας με την έλευση περιηγητών. Αυτό να γίνεται πάντα, φυσικά, υπό αυστηρούς όρους, με έμφαση σε ατομικά ή οικογειακά σχήματα και όχι μεγάλες ομάδες. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να απαγορευθεί η διαμονή τους σε πόλεις ή χωριά εκτός του νομού τους, αλλά να επιτραπεί βεβαίως η πρόσβαση στα δάση, τα βουνά ή τους υδροβιότοπους.



Οι πολίτες που δραστηριοποιούνται στη φύση, ζητούν πλέον επιτακτικά ίση μεταχείριση με κυνηγούς, ψαράδες και σκιέρ. Απαιτούν να τους επιτραπεί εξίσου η πρόσβασή σε βιότοπους και βουνά για να ασκήσουν και τις δικιές τους δραστηριότητες.  Το κυνήγι, το ψάρεμα και το σκι, δεν είναι οι μόνες δραστηριότητες στη φύση. Οι πολίτες με ευρύτερα οικολογικά ενδιαφέροντα αποτελούν πλέον  σημαντική μερίδα του πληθυσμού. Πρέπει να αντιμετωπιστούν χωρίς διακρίσεις και η δράση τους ως μία από τις προτεραιότητες στην ισορροπημένη διαχείριση της πανδημίας.

Ευκαιρίες για όλους, και όχι μόνο για κυνηγούς και ψαράδες



ΚατηγορίεςΘήρα

Tags: , , , , , , , ,

6 replies

  1. Ότι του κατεβεί του λολοστεφανή! Κανείς δε μπορεί να μεταβεί στο βουνό ή σε ένα βιότοπο, για καμία δραστηριότητα με το αυτοκίνητο του, εάν δεν είναι γραμμένος σε κάποιο σχετικό αθλητικό σωματείο. Αν στείλεις SMS με κωδικό 6 και σε σταματήσουν με το αυτοκίνητο όσο πηγαίνεις πχ με τα παιδιά σου στο βουνό για περίπατο ή για φωτογραφία, το πρόστιμο το έχεις στην τσέπη. Τι είναι αυτά που λέτε?? Εσείς ζείτε μάλλον αλλού. Επίσης δεν είδα πουθενά το άρθρο να απαιτεί να μην εξαιρεθεί το κυνήγι, το ψάρεμα και το σκι, αλλά ζητάει να επιτραπούν οι δραστηριότητες στη φύση ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ανεξαρτήτως αν έχουν ή δεν έχουν συλλογική υποστήριξη. Τρώγεστε με τα ρούχα σας!

  2. Πραγματι μαλλον ο κυρ. Βατζολας ζει σε αλλον κοσμο, δεν μπορει !!!!

  3. Μάλλον ζείτε σε άλλο κόσμο κ δεν κάνετε έρευνα για αυτά που γράφετε , Μα φυσικά επιτρέπονται όλες οι παραπάνω δραστηριότητες που περιγράφετε εκτός του κυνηγιού κ ψαρέματος , οι ψαράδες κ κυνηγοί λένε με κάθε τρόπο ότι καλώς επιτρέπονται όλες οι αυτές οι δράστριοτητες κ ζητάμε να επιτραπούν κ το ψάρεμα/κυνηγι γιατί είναι οι μόνες που απαγορεύονται στη φύση σαν μετακίνηση φυσικά κ όχι σαν δραστηριότητες καθαρά από εμμονή κ όχι για άλλο λόγο . Εσείς που τα γράφετε αυτά η’ δεν το μελετησατε σωστά το κάνετε επειτηδες για να δημιουργήσετε αρνητικό κλίμα απέναντι μας κάτι που δεν κάνουν οι κυνηγοί κ οι ψαράδες απέναντι σε άλλες δραστηριότητες που καλώς επιτρέπονται. Κ αν οι πολίτες που λέτε πως είναι πολλοί ζητούν ίση μεταχείριση με κυνηγούς κ ψαράδες από την πολιτεία είναι σα να ζητούν να τους κλείσουν τις δραστηριότητες όπως κ στους κυνηγούς κ τους ψαράδες έτσι απλά επειδή έχουν εμμονή απέναντι τους . Μήπως τελικά αυτό ζητάτε κ δε το κατάλαβα η’ ΦΕΝ ξέρετε τι ακριβώς ζητάτε …;

    • Η συνηθισμένη νοοτροπία του σύγχρονου έλληνα κυνηγού. Εγω τα ξερω όλα, έχω πάντα δίκιο και όλοι θέλουν το κακό μου. Οι περιορισμοί που ισχύουν για τις δραστηριότητες του κυνηγιού και του ψαρέματος ισχύουν και για τις υπόλοιπες δραστηριότητες υπαίθριας αναψυχής όσο αφορά τις μετακινήσεις. Ο φωτογράφος ή ο παρατηρητής άγριας ζωής δεν επιτρέπεται να φορτώσει τον εξοπλισμό του στο αυτοκίνητο και να μετακινηθεί σε μια περιοχή π.χ. 20 χλμ. Σε ενδεχόμενο έλεγχο της αστυνομίας, το 300 είναι εξασφαλισμένο. Όλοι εσείς οι κυνηγοί που διαμαρτύρεστε και επιτίθεστε λεκτικά σε όποιον δεν συμφωνεί μαζί σας, εδώ και 3 μήνες όχι μονο δεν αποδοκιμάζετε αλλά τουναντίον επιδοκιμάζετε το εξαιρετικό μεγάλο ποσοστό των κυνηγών της επαρχίας που κυνηγούν κανονικά. Και κυνηγούν και δημοσιεύουν στο Facebook τα κατορθώματα τους.

  4. “Οι πολίτες που δραστηριοποιούνται στη φύση, ζητούν πλέον επιτακτικά ίση μεταχείριση με κυνηγούς, ψαράδες και σκιέρ”

    Χαχαχα, μάλλον ζείτε σε κάποια άλλη χώρα… δεν εξηγείται αλλιως

  5. ”Τσουβάλιασμα” και σκόρπιες απόψεις και σκέψεις , χωρίς να έχει καν μελετήσει τις ΚΥΑ και τα σχετικά ΦΕΚ. Οτι αναφέρει ως μέτρο σύγκρισης με τους ψαράδες και κυνηγούς, είναι επιτρεπόμενο βάσει των πολιτικών αποφάσεων…. Τρανό παράδειγμα προς επικύρωση των άνωθι , είναι η βόλτα με ποδήλατο του 2ου, εν τη τάξει, πολίτη της χώρας, στην Πάρνηθα ! Δυστυχώς δεν αντιλαμβάνονται πολλοί άνθρωποι , πως την ίδια στιγμή που επιτρέπουν στην Ερμού να βρίσκονται συγκεντρωτικά 2000 άτομα, απαγορευουν σε κάποιον ατομικά σε ένα χωρίο της Φθιώτιδας, στα Ζαγόρια, ή στην Χϊο, στον Αι Στράτη, να πάει για κυνήγι ή ψάρεμα.
    Επιτρέπεται η κολύμβηση στην θάλασσα, απαγορευεται εάν έχεις ψαροντούφεκο, Επιτρέπεται η ορειβασία σε ενα βουνό, απαγορευεται όταν φέρει το άτομο, όπλο. Επιτρέπεται να κάτσεις στην παραλία ,απαγορευεται οταν έχει καλάμι. Και την στιγμή που η ίδια επιτροπή λοιμοξιολόγων ,μέσω μελών της, ορίζει το ψάρεμα και το κυνήγι ως επιτρεπόμενο και όχι επιβλαβές για διασπορά του ιού. Οταν η ”δημοκρατική προσταγή” φτάσει και θίξει δικαιώματα άλλων , τότε θα ζητείται η συσπείρωση του κόσμου και της κοινωνίας και πως καταπατούνται τα ”συνταγματικά μας δικαιώματα”. .Δυστυχώς αποδεδειγμένα θα είναι αργά για την κοινωνία μας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Discover more from dasarxeio.com

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading