Advertisements

Ζάκυνθος: η άλλη άποψη για το ανοιξιάτικο κυνήγι

zakynthos kunigoi

Εντύπωση στο πανελλήνιο προκάλεσαν τα χθεσινά επεισόδια που σημειώθηκαν στο λιμάνι της Ζακύνθου. Πολλοί αναρωτηθήκαμε πως είναι δυνατόν, τριάντα ολόκληρα χρόνια μετά την απαγόρευση του ανήθικου, από κάθε άποψη, ανοιξιάτικου κυνηγιού, εκατοντάδες άτομα να αντιδρούν με αυτόν τον τρόπο στο αυτονόητο: την εφαρμογή του νόμου που απαγορεύει να σκοτώνεις εξαντλημένα λόγω ταξιδιού μεταναστευτικά πουλιά, λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν την φωλεοποίηση τους. 

Αναζητώντας στο διαδίκτυο, εντοπίσαμε ένα δημοσίευμα σε ιστότοπο απο την Ζάκυνθο που ρίχνει λίγο φως στα αίτια του χθεσινού περιστατικού. Επειδή, με την άποψη του συντάκτη συμφωνεί σημαντική μερίδα των Ζακυνθινών κυνηγών, κρίνουμε σκόπιμο να την αναδημοσιεύσουμε, οχι επειδή συμφωνούμε με όσα υποστηρίζει, αλλά επειδή πρέπει να προβάλλονται όλες οι απόψεις και κυρίως για να προβληματιστούμε για τις τρεις δεκαετίες που πέρασαν.  

zantevoice.gr

ΚΥΝΗΓΙ ΤΡΥΓΟΝΙΟΥ: Επιτρέπεται νόμιμα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ας επιτραπεί κι εδώ…

Το εθιμικό δίκαιο είναι ισχυρό και ας το κατανοήσουν όλοι

Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες οι φήμες, οι απειλές, οι φόβοι, η ενοικίαση πόστων και ο τζίρος των καταστημάτων που λειτουργούν με κυνηγετικά είδη «παίρνουν φωτιά».

Κάθε χρόνο παράλληλα οι «καλοί οικολόγοι» πιέζουν την πολιτεία και τους άλλους κυνηγετικούς συλλόγους στοχεύοντας σε αντιδράσεις, «καταγγέλλουν» τους «δολοφόνους κυνηγούς Ζακυνθινούς» που «εξολοθρεύουν» όπως λένε τα τρυγόνια από την Ευρώπη, βάζοντας στο «παιχνίδι» τελευταία και την τουριστική βιομηχανία του νησιού που όπως λένε κάνουν πολλούς από τους επισκέπτες τουρίστες να μην ξαναέρχονται διότι αντιδρούν έτσι στον αφανισμό… που συντελείται!

Έτσι και φέτος η παράδοση της δυσφήμισης των ντόπιων κυνηγών που διαμαρτύρονται υπερασπιζόμενοι το δικαίωμά τους στο Απριλιάτικο κυνήγι, επικαλούμενοι και δικαίως, τον άγραφο νόμο που εδώ και δεκαετίες ισχύει στην Ζάκυνθο σ’ ότι αφορά το κυνήγι του τρυγονιού, τηρείται, με κάποιους «αξιωματούχους» να το «παίζουν» υπόδειγμα σ’ ότι αφορά την εφαρμογή των νόμων οι οποίοι δυστυχώς την ίδια στιγμή «διυλίζουν το κουνούπι και περνούν όλα τα άλλα από την τρύπα της βελόνας». Παράδειγμα άγραφου νόμου είναι το έθιμο ή εθιμικό δίκαιο. Το εθιμικό δίκαιο αποτελείται από κανόνες που αφ’ ενός μεν ισχύουν, χωρίς να έχουν τεθεί υποχρεωτικά από την Πολιτεία, αλλά έχουν διαμορφωθεί και επιβληθεί μετά από μακροχρόνια, αδιάκοπη και ομοιόμορφη εφαρμογή από τον ίδιο τον λαό ενός γεωγραφικού τόπου ή χώρας με την προϋπόθεση της απόδοσης σ΄ αυτούς ενσυνείδητης δεσμευτικής ισχύος.

Δεν κατανοούν αυτοί οι μη Ζακυνθινοί τι είναι η συγκεκριμένη ιεροτελεστία του Απριλιάτικου κυνηγιού, αφού η εποχή στην οποία κυνηγάμε τα τρυγόνια σε συνδυασμό με το γεγονός πως αποτελεί το «σήμα κατατεθέν» της έναρξης, της καλοκαιρινής περιόδου είναι σίγουρα δύο ζητήματα βαθύτατα ριζωμένα στο DNA του ζακυνθινού κάθε ηλικίας, κυνηγού και μη.

Δεν κατανοούν και φωνασκούν πότε μέσω των αιρετών πότε μέσω του δασαρχείου, πότε μέσω της μητρόπολης, απειλώντας την πλειοψηφία των κατοίκων του νησιού μας και όχι μόνον τη μικρή μερίδα των κυνηγών που απέμεινε ακόμη να τηρεί το έθιμο, που σβήνει δυστυχώς…

Αν κατανοούσαν (μάλλον όχι) ότι κάθε θήραμα έχει τη συγκίνησή του, τα μεταναστευτικά θηράματα (τρυγόνι) ενισχύονται από το γεγονός πως όποιος έχει τύχει έστω και σε ένα καλό πέρασμα στη ζωή του, οι αναμνήσεις από αυτό θα τον ακολουθούν για πάντα.

Η ανάμνηση από ένα κυνήγι σε καλό πέρασμα, διατηρεί τα βασικότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της αγαπημένης μας δραστηριότητας, την ελπίδα, την προσμονή και την αγωνία μας αμείωτες, κάθε φορά που πηγαίνουμε στο κυνήγι.

Έτσι, ο μισός στόχος κάθε εξόδου έχει επιτευχθεί στην ουσία, πριν από την έξοδο και πριν τη μαζική σφαγή των πουλιών, (όπως καταγγέλλουν) αφού αρκούν τα παραπάνω συναισθήματα για να μας βγάλουν ακόμη και σήμερα, έστω για λίγο, από τις αναπόφευκτα δυσάρεστες σκέψεις της καθημερινότητας…

Εκτιμώ πως δεν θα αποτελούσε υπερβολή να χαρακτηρίσει κανείς το τρυγόνι ως «πολύτιμο θησαυρό» για τους Ζακυνθινούς, κάτι που δεν κατανοούν όσοι τάσσονται απέναντι ως υπερασπιστές δήθεν και πολέμιοι των «αμόρφωτων ζακυνθινών» γιατί έχουν μάθει να ζουν βλέποντας το δέντρο και όχι το δάσος κι αυτό γιατί όπου υπάρχει επιδότηση «οικολογικών» οργανώσεων υπάρχουν και κίνητρα για κοινωνικές ομάδες να δημιουργήσουν φανταστικούς περιβαλλοντικούς κινδύνους για να δικαιολογήσουν την ύπαρξη και τη χρηματοδότησή τους….

Πάντως για να μπορούμε πάντα να απολαμβάνουμε τη θέα των τρυγονιών από τον Απρίλιο και να περιμένουμε πάντα με την ίδια αγωνία και λαχτάρα να τα κυνηγήσουμε στις πρώτες μέρες κάθε κυνηγετικής περιόδου να ενημερώσουμε τους «ευαίσθητους υπερασπιστές του περιβάλλοντος και της φύσης», ότι το ανοιξιάτικο κυνήγι του τρυγονιού και του ορτυκιού – που έχει απαγορευτεί σε όλη την Ευρώπη (εκτός της Ζακύνθου επειδή η πολιτεία κατανοεί τον εδώ άγραφο νόμο γι’ αυτό το ζήτημα) – θα συνεχίσει στη Μάλτα, μετά το δημοψήφισμα του περασμένου Σαββάτου που απέρριψε οριακά την κατάργηση του. Το αποτέλεσμα δικαίωσε τους Μαλτέζους κυνηγούς, οι οποίοι από τις 14 έως τις 30 Απριλίου θα στήσουν και φέτος τα καρτέρια τους στις ακτές της Μάλτας καρτερώντας τους φτερωτούς επισκέπτες, νόμιμα, παρά τις φωνές των οικολόγων και εκεί….

 

Advertisements
Μοιραστείτε το!
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin


ΚατηγορίεςΘήρα

Tags: , , ,

5 replies

  1. Να δουνε το ντοκυμαντερ της ορνιθολογικης για το κυνηγι του τρυγονιου στη Ζακυνθο για να καταλαβουν ότι η καραμπινα δεν αποτελει φυσικη επιλογη και οτι εξοντωνεται ο πιο υγιης πληθυσμος των πουλιων που καταφερε να διασχισει την μεσόγειο λιγο πριν αναπαραχθει…. μιλαμε για γενοκτονία…Δυστυχώς όμως αυτος ο αμόρφωτος λαός ταιζεται με ποδοσφαιρο και κυνηγι…ειστε πραγματικα για κλαματα μετα την δημοσια προβολη του αισχους ….ευχομαι να μην ξαναπατησει κανεις στη Ζάκυνθο και να δω μετα τι θα τρωτε…τρυγόνια?

  2. Αντε τωρα να συζητησεις με αυτους τους ανθρωπους …..στο τελος θα σου πουνε μα δε φταιμε εμεις ….φταινε οι παππουδες μας.Κατι σαν την ενδοοικογενειακή βια…

  3. Τι άλλο θα ακούσουμε Χριστέ μου…. Σκοτώνω τρυγόνια, σε περίοδο που απαγορεύεται το κυνήγι, για να ικανοποιήσω τα αισθήματά μου… έλεος… Και περιμένετε και να το σεβαστούμε.
    Και ο βιαστής τα συναισθήματά του θέλει να ικανοποιήσει…
    Ακριβώς το ίδιο με το βιαστή της φύσης…

  4. O άγραφος νόμος της ψηφοθηρίας…Άλλη μια περιοχή της χώρας που βρίσκεται στα όρια της ζούγκλας. Και δεν είναι μόνο το ανοιξιάτικο κυνήγι…

  5. NA ΧΕΣΩ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΘΗΜΑ ΣΑΣ.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: